Praktische info

Stilte                                                                                         

Resperteer vanaf het moment dat je binnenkomt in de studio zoveel de rust en de stilte. 
Door stilte te ervaren, ontdek je de waarde van woorden...

Wat moet ik aan?

Je beoefent yoga op blote voeten.  Draag bij voorkeur een legging of joggingbroek, hemdje of niet te wijd t-shirt gemaakt van natuurlijke stoffen.
Draag bij voorkeur geen sieraden. 

Yoga, eten en hygiene?

Het advies is om 2 uur voor je yoga les niet te eten. Als je veel trek hebt, eet dan iets lichts, zoals fruit. Het is ook goed om een half uur van tevoren niet te drinken. Indien mogelijk is het prettig om ook voor de les te douchen. Alleen je handen, voeten en gezicht wassen kan ook.

Na de les kun je beter een half uur tot drie kwartier wachten met eten en drinken, om je lichaam tot rust te laten komen. Het advies is om na je practice  voldoende te drinken. Alle losgekomen stoffen kunnen dan goed afgevoerd worden. Laat na de les het zweet even op je lichaam opdrogen, zodat je huid de vrijgekomen hormonen en mineralen kan absorberen.

Blessures

Mocht je last hebben van een blessure en/of beperkingen, deel dit dan vóór de les met de docent. 

Menstruatie

Respecteer de cyclus van je lichaam. Doe het wat rustiger aan tijdens je menstruatie en vermijd de omgekeerde houdingen en achterover buigingen. 

Zwangerschap

Tijdens de zwangerschap verandert er veel in je lichaam. Het advies is om in de eerste 3 zwangerschapsmaanden, geen Ashtanga yoga te beoefenen.
Na de 3e maand kun je deze practice weer rustig oppakken. Een aantal houdingen dienen aangepast te worden uitgevoerd. 
Yoga Nidra, Yin Yoga en Yoga en Meditatie lessen kun je ook tijdens de eerste 3 zwangerschapsmaanden blijven beoefenen. 
Wel het advies om met de docent te delen dat je zwanger bent. 

Luister naar jezelf

Yoga is geen competitie. Practice zonder geweld, met geduld en respect voor jezelf. Observeer jezelf ieder moment zonder te oordelen.

Reacties na de les

Het kan zijn dat je na de les, last hebt van hoofdpijn of andere klachten. Dit kan diverse oorzaken hebben. Sommige houdingen stimuleren bepaalde processen in je lichaam. Je kunt bijvoorbeeld lichamelijke reacties ervaren als giftige stoffen door je lichaam circuleren. Andere reacties kunnen geestelijk zijn. Schroom niet, mocht je dit ervaren hier vragen over te stellen of dit te delen. Daarnaast is het niet vreemd om emotioneel te worden tijdens of na je practice van blijdschap, verdriet, boosheid en geluk. Observeer je emoties, laat ze passeren, oefen in het loslaten en... blijf ademen. Ben dankbaar voor alles wat er is. 

Wierook, pure oliën en Palo Santo hout

Bij Yoga Jiva wordt gebruik gemaakt van handgemaakte wierook, pure etherische oliën en Palo Santo hout.
Het Palo Santo hout wordt veelal gebruikt om de ruimtes energetisch te reinigen.

blad

© Yoga Jiva 2019 - Website: Van Dongen Design

logo

Yoga Jiva
Moussaultstraat 9
5721 KE Asten

T: 06 20 28 57 04
E:

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met ons cookiebeleid.